mandag 17. august 2009

De enslige

I moder Norge skal du straffes for å være enslig.

Det spiller ingen rolle hvorfor du er enslig, er du enke, enkemann, skilt, eller bare velger å leve alene så skal du straffes. For Norge er ikke for deg. Dette landet er tilpasset barnefamiliene.

Jeg opplevde en gang da jeg skulle ha boliglån, å få spørsmål om jeg virkelig skulle ha det aleine?
Om jeg ikke hadde sett regnestykkene over hvor mye dyrere det er å være enslig?
Jeg fikk et velmenende råd om å gå ut og finne meg en mann før jeg tok opp boliglån.

Det er omlag 800.000 enslige i Norge har jeg fått opplyst. Er dette en for liten gruppe til å bry seg om?

Til valget for 4 år siden ble vi lovet bot og bedring. Noe vi ikke har sett en millimeter av. Heller tvert imot.

Hva vil partiene gjøre for de enslige i Norge?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar